Wyniki Cennik Główna

Programy 

Dema Zamów Kontakt

 

TOTALIZATOR PIŁKARSKI BLOKOWY 1.0 WIN

 

              Nasz program przeznaczony jest dla grających w Totalizator Piłkarski. Totalizator ten jest formą zakładów bukmacherskich polegającą, mówiąc najprościej, na wytypowaniu wyniku wszystkich spotkań danej kolejki ligi polskiej, angielskiej lub niemieckiej. Obstawia się zwycięstwo gospodarza (typ 1), gościa (2) albo remis (x). Wygrana zależna jest od liczby trafnie przewidzianych spotkań: największa za wszystkie 13, odpowiednio mniejsze za 12, 11 lub 10.
Oczywiście, można obstawić więcej niż jedną kombinację - zwiększa to szanse na wygraną, choć rośnie i koszt zakładu. System obejmujący wszystkie możliwe kombinacje (jest ich 313, czyli 1 594 323) daje pewność zdobycia najwyższej wygranej (za 13 trafień) niezależnie od tego, jakie padną wyniki, ale jego koszt jest astronomiczny. Optymalna strategia gry polega więc na tym, by wytypować niewiele najbardziej prawdopodobnych kombinacji, tak by system był jak najtańszy i zarazem dawał jak najwięcej szans.
Do tego właśnie służy nasz program. Procedura postępowania jest następująca: użytkownik musi najpierw przewidzieć wyniki spotkań, typując dla każdego spotkania rezultat pewny (1, x albo 2), podwójny (np. 1-x, x-2 czy 1-2, przy czym pierwszy typ oznacza wynik bardziej prawdopodobny) lub potrójny (np. 1-x-2, x-2-1, gdzie również kolejność typów odpowiada prawdopodobieństwu wyników). System złożony z wszystkich możliwych kombinacji tak zadanych typowań nazywa się systemem pełnym. System pełny w większości przypadków będzie nadal zbyt drogi, żeby być opłacalny. Trzeba zatem wybrać z niego kombinacje najbardziej prawdopodobne. Takie działanie nazywa się skracaniem systemu, a jego efekt - systemem skróconym.
W praktyce system skrócony jest zbiorem kilku tzw. podsystemów. Każdy podsystem tworzony jest przez użytkownika w oparciu o jedno lub kilka typowań niepewnych (podwójnych i potrójnych). Po wskazaniu typowań należących do podsystemu użytkownik musi jeszcze podać liczbę dopuszczalnych błędów, czyli typowań, w których wynik może być różny od obstawionego przez gracza. Im więcej dopuszczalnych błędów wybierze użytkownik, tym bardziej wzrośnie koszt systemu, ale też i szanse na wygraną.
Na koniec użytkownik musi jeszcze wybrać metodę skracania. Program dopuszcza trzy metody:
Metoda I daje pełną gwarancję trafienia najwyższej wygranej (13), przy założeniu, że liczba błędnie wytypowanych wyników zmieści się w zadeklarowanej dopuszczalnej liczbie błędów.
Metoda II oparta jest na tzw. tabelach empirycznych, zawierających najbardziej prawdopodobne rozkłady wyników dla danego podsystemu. Daje ona pewność trafienia wygranej drugiego stopnia (12) i spore szanse na główną wygraną (13), oczywiście wszystko pod warunkiem zmieszczenia się w zadeklarowanej liczbie błędów.
Metoda III skraca podsystem w sposób losowy. Jest ona droższa niż metoda II, ale daje większe szanse na trafienie 13, oraz w dalszym ciągu pewność trafienia 12, przy tym samym założeniu co do błędów.
Użytkownik w czasie tworzenia systemu skróconego na bieżąco widzi jego parametry, przede wszystkim cenę, gwarancję trafień kolejnych stopni wygranych i liczbę blankietów, jakie będą potrzebne do zawarcia zakładu.

Mając gotowy system można go wydrukować na papierze, bądź bezpośrednio zadrukować blankiety (program współpracuje z każdą drukarką działającą w środowisku Windows).

Nie każdy jednak musi być ekspertem w rozgrywkach ligowych. Nie możemy wymagać od każdego użytkownika, by wiedział, choćby w przybliżeniu, jakich rezultatów można się spodziewać. Dla takich graczy nasz program oferuje możliwość przewidywania wyników spotkań. W prognozie wykorzystywane są takie dane, jak pozycja zespołu w tabeli, osłabienie (kontuzje czołowych graczy) i wyniki z poprzedniego sezonu. Do obliczeń wykorzystywany jest nieliniowy algorytm
oparty na sieciach neuronowych (naśladujący działanie naturalnych systemów nerwowych), który jest w stanie automatycznie określić wagę wszystkich danych i ich wpływ na możliwy rezultat spotkania. Wyniki obliczeń prezentowane są w postaci względnych szans na zwycięstwo gospodarza (1), gościa (2) lub remis (x).

           pilkarski_zrzut1.jpg (42948 bytes)     tp4.jpg (80913 bytes)       tp3.jpg (72154 bytes)        tp2.jpg (69110 bytes)         tp1.jpg (72408 bytes)    

angielska wersja 
 
  

Wyniki Cennik Główna

Programy 

Dema Zamów Kontakt